Arama: Sample

2026 Yılı Çevre Temizlik Vergisi Tutarları

0 5 üzerinden
2026 yılında uygulanacak çevre temizlik vergisi tutarları artırıldı. —Konutlarda çevre temizlik vergisi su tüketim bedeli üzerinden hesaplanmaktadır. —Konutlara ait çevre temizlik vergisi; su tüketim miktarı esas alınmak suretiyle metreküp başına büyükşehir belediyelerinde 4 TL, diğer belediyelerde 3 TL...

2026 Yılında Uygulanacak Veraset ve İntikal Vergisi Tarifesi ve İstisna Tutarları

0 5 üzerinden
31 Aralık 2025 tarihli ve 33124 (5. Mükerrer) sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 57 Seri No.lu Veraset ve İntikal Vergisi Kanunu Genel Tebliği ile 2026 yılında uygulanacak oran ve tutarlar yeniden belirlenmiştir. Maktu İstisna Tutarlarının Tespiti 1/1/2026 tarihinden itibaren...

Engellilerin ÖTV Ödemeksizin İktisap Edebilecekleri Taşıt Değerleri

0 5 üzerinden
1 Ocak 2026 tarihinden itibaren engellilik derecesi %90 ve üzerinde olanlar ile engellilik derecesi %90’ın altında olanların binek otomobili, panelvan, pick-up, arazi taşıtı, ATV, jeep, steyşın vagon, vb. taşıtların ilk iktisabında taşıtın ÖTV’den müstesna olması için...

2026 Yılında Mobil Telefon Aboneliğinin İlk Tesisinde Alınacak Özel İletişim Vergisi

0 5 üzerinden
6802 sayılı Gider Vergileri Kanunu’nun 39. maddesinde uyarınca, mobil telefon aboneliğinin ilk tesisinde (operatör değişiklikleri hariç) 20 TL özel iletişim vergisi alınacağı düzenlemesi yer almaktadır. Bu tutar aynı madde uyarınca, her yıl bir önceki yıla ilişkin...

2026 Yılında İade Konusu Yapılamayacak KDV Tutarı ile İlgili Sınır Yeniden...

0 5 üzerinden
Vergi oranları indirilen teslim ve hizmetler dolayısıyla yüklenilen ve indirim yoluyla giderilemeyen KDV tutarının iade konusu yapılamayacak kısmıyla ilgili sınır, 2026 yılı için 164.000 TL olarak belirlendi. İlgili sirküleri görüntülemek için linke tıklayın: https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/f5faceae-3344-4ffd-8e94-4ea170d1cb31/2026-yilinda-iade-konusu-yapilamayacak-kdv-tutari-ile-ilgili-sinir-yeniden-belirlendi-

Yeniden Değerleme Oranı Motorlu Taşıtlar Vergisi, Damga Vergisi ve Harçlar İçin...

0 5 üzerinden
585 No’lu VUK Genel Tebliği ile 2025 yılı için yeniden değerleme oranı % 25,49 (yirmi beş virgül kırk dokuz) olarak belirlenmişti. 10783 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yeniden değerleme oranı motorlu taşıtlar vergisi, damga vergisi ve harçlar kanununda yer...

Gelir Vergisi Kanunu’nda Yer Alan Maktu Tutarlar 2026 Yılı İçin Artırıldı

0 5 üzerinden
Gelir Vergisi Kanunu’nda yer alan ve 2026 yılında uygulanacak bazı ve had ve tutarlar artırıldı. Gelir Vergisi Kanunu’nun 123 üncü maddesi hükmü uyarınca, aynı Kanunun 9/10, 21, 23/8, 23/10, 31, 40/1, 40/7, 47, 48, 68, mükerrer 80,...

Vergi Usul Kanunu’nda Yer Alan Maktu Tutar ve Hadler 2026 Yılı...

0 5 üzerinden
Vergi Usul Kanunu’nda yer alan ve 2026 yılında uygulanacak hadlerin belirlendiği 588 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yayımlandı. 2026 yılında zorunlu fatura düzenleme sınırı tutarı, 9.900 TL’den 12.000 TL’ye çıkarıldı. İlgili sirküleri görüntülemek için linke tıklayın: https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/12e620ef-36bd-454a-8f6c-87e866549c0c/vergi-usul-kanunu-nda-yer-alan-maktu-tutar-ve-hadler-2026-yili-icin-artirildi-

AR-GE ve Tasarım İndirimi ile Teknokent Kazanç İstisnasından Yararlanan Mükelleflerin Fon...

0 5 üzerinden
31.12.2025 tarih ve 33124 (5.Mükerrer) sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 10803 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile; -Pasifte geçici bir hesaba aktarım yükümlülüğünün doğması için gerekli olan yıllık beyanname üzerinden yararlanılan Ar-Ge ve tasarım indirimi tutarı ile teknokent kazanç istisnası...

Deprem Bölgesindeki 4 İl 2 İlçedeki İşverenlerce Verilmesi Gereken 2025/Kasım Ayı...

0 5 üzerinden
Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş ve Malatya illeri ile Gaziantep ili İslâhiye ve Nurdağı ilçelerinde faaliyet gösteren işverenlerin SGK’ ya vermesi gereken 2025 yılı Kasım bildirge/beyanname için SGK’ nın internet sitesinde duyuru yayımlanmıştır. Yapılan duyuruda “Sosyal Güvenlik Kurumu Yönetim...

4691 ve 5746 Sayılı Kanunlar Kapsamında Çalışanlara Sağlanan Gelir Vergisi Stopaj...

0 5 üzerinden
10766 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanununun geçici 2. maddesinin üçüncü fıkrası ile 5746 sayılı Araştrıma, Geliştirme ve Tasarım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanunun 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasında yer alan gelir vergisi...

Dijital Hizmet Vergisi Oranı Düşürüldü

0 5 üzerinden
7.12.2019 tarih ve 30971 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 7193 sayılı DİJİTAL HİZMET VERGİSİ İLE BAZI KANUNLARDA VE 375 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN ile Dijital Hizmet Vergisi ihdas edilmiş, Kanunda sayılan hizmetlerden elde...

6111 Kanun Numaralı Teşvikten Yararlanma Süresi 31/12/2026 Tarihi Sonuna Kadar Uzatıldı

0 5 üzerinden
4447 sayılı Kanunun geçici 10 uncu maddesinde düzenlenen “Genç, Kadın Ve Mesleki Belge Sahibi Olanların İstihdamına Yönelik Teşvik” uygulamasının süresi 25/01/2024 tarihinde kabul edilen 7495 sayılı Kanunun ile 31/12/2025 tarihine kadar uzatılmıştı. Aynı Kanunla yapılan düzenlemeyle Cumhurbaşkanı...

01.01.2016 Tarihi Öncesine Ait Genel Sağlık Sigortası Prim Borçları Silindi

0 5 üzerinden
25/12/2025 tarihli 33118 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan 7571 sayılı Kanun ile 5510 sayılı Kanuna eklenen geçici 111 inci maddesinde” 5510 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında 1/1/2016 tarihinden önceye ait olup...

2025 Hesap Döneminin Dördüncü Geçici Vergi Döneminde Enflasyon Düzeltmesi Yapılmayacak

0 5 üzerinden
24.12.2025 tarih ve 33117 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 587 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde, 2025 hesap döneminin dördüncü geçici vergi döneminde enflasyon düzeltmesi yapılmayacağı belirtildi. 213 sayılı Kanunun 174 üncü maddesi kapsamında kendisine özel...

2026 Yılı Asgari Ücret Tutarları Açıklandı

0 5 üzerinden
2026 yılına ilişkin yeni asgari ücret kararı kamuoyuna duyurulmuştur. Buna göre asgari ücret; aylık brüt 33.030,00 TL, net 28.075,50 TL, günlük ise brüt 1.101 TL olarak belirlenmiştir. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan tarafından yapılan...

Özel Sirküler: 2026 Yılında Tutulacak Defterler ve Tasdik Durumları, e-Defter, Defter...

0 5 üzerinden
Bu Sirküler; —Ticaret Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ortaklaşa çıkarılarak 19 Aralık 2012 tarihli ve 28502 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Ticari Defterlere İlişkin Tebliğ, —13 Aralık 2011 tarihli ve 28141 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 Sıra...

TCMB Tarafından Alım Satım Konusu Yapılan Döviz Listesi Değişti

0 5 üzerinden
Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karar ile Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı'nın 2008-32/34 Sayılı Tebliğine İlişkin Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Genelgesinde 20 Aralık 2025 tarihli ve 33113 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında...

Reeskont İşlemlerinde Uygulanacak İskonto Faiz Oranları İndirildi

0 5 üzerinden
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca çıkarılan Reeskont İşlemlerinde Uygulanacak İskonto Faiz Oranlarına İlişkin Tebliğ, 20 Aralık 2025 tarihli ve 33113 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yayımı tarihi itibariyle yürürlüğe girmiştir. Tebliğ ile 20 Aralık 2025 tarihinden geçerli olmak...

SGK Hizmet Borçlanma Tutarları 01.01.2026 Tarihinden İtibaren Artırıldı

0 5 üzerinden
1- 5510 sayılı Kanuna göre sigortalılarca kullanılan ve çalışmadıkları dönemlere ait olan hizmet borçlanmalarından doğum borçlanması hariç aşağıda sayılan hizmetlere ilişkin borçlanma tutarları ile Bağkur sigortalılarının durdurulan hizmet sürelerinin ihya edilmesi halinde ödenecek tutar 01.01.2026 tarihinden...
spot_img