Arama: Sample
07/05/2026 tarihi ve 2026/12 sayılı SGK Genelgesindeki açıklamaya göre;
17.04.2026 tarihinden itibaren yemek bedelinin prime esas kazancın istisna edilecek günlük tutarı 300,00 TL olarak belirlenmiştir.
İşverenlerce sigortalılara ayni ve/veya nakdi yemek yardımı yapılması durumunda hizmeti verenlerle...
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509) kapsamında düzenlenen e-Belgelerden Gelir İdaresi Başkanlığınca ynokc.gib.gov.tr ve ebelge.gib.gov.tr adreslerinde yayımlanacak kılavuzlarda belirtilen, yeni nesil ödeme kaydedici cihazlardan (YN ÖKC) düzenlenebilecektir.
YN ÖKC’lerden düzenlenen e-Belgelerin, YN ÖKC mali sertifikaları...
01/05/2026 tarihli 33264 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 7561 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 2, 15, 16, 18 ve 19 uncu maddeleriyle yapılan düzenlemeler aşağıda belirtilmiştir.
Kadın memur ve kadına veya...
Koruyucu aile sözleşmesi devam eden koruyucu ailelerde eşlerden birinin, sigortalı olarak ay içerisinde otuz günden az çalışması ya da tam gün çalışmaması sebebiyle isteğe bağlı sigortalı olanlar hariç olmak üzere, sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olarak isteğe...
2026 yılında 6183 sayılı Kanunun 48 inci maddesi kapsamında yapılacak tecil işlemlerinde uygulanacak tecil yetki tutarları ile çok zor durum raporu gerektiren borç haddi yeniden belirlenmiştir.
a) Tecil Yetki TutarlarıAlacak tutarına göre tecil yetkisi aşağıdaki gibi olacaktır;
...
22/4/2026 tarihli ve 7578 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunla yapılan düzenlemelerle Darülacezeye yapılan bağışlara gelir, kurumlar ve katma değer vergisi istisnası getirildi.
İlgili sirküleri görüntülemek için linke tıklayın:
https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/5ff5a6c8-f999-466f-8c68-29b74f01786c/darulacezeye-yapilan-bagislara-gelir--kurumlar-ve-katma-deger-vergisi-istisnasi-getirildi--
1/5/2026 tarih ve 33240 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 11263 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile Konaklama vergisinin oranı 1 Mayıs 2026 tarihinden itibaren 31 Aralık 2026 tarihine kadar % 2’den %1 e düşürüldü.
Gelir vergisi mükellefi için 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kanuni ve iş merkezi Türkiye’de bulunmayan anonim ve limited şirket niteliğindeki kurumların elde edilen %75’ini doğrudan veya dolaylı (örneğin %100 oranında pay sahipliği) paylarının tamamı kendilerine...
7577 sayılı Yasayla ÖTV Kanununa ekli II sayılı listede yer alan kayıt ve tescile tâbi yerli katkı oranı en az %20 olan mallardan; 87.03 (hesaplanması gereken özel tüketim vergisi ve diğer her türlü vergiler dahil bedeli...
3/7/2001 tarihli ve 24451 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun Geçici 3 üncü maddesinde Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu kesintileri, bu konuda yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar yürürlükten kaldırılan...
1- GES inşaatları için 12.05.2023 tarihinden itibaren, RES inşaatları için 03.2025 tarihinden itibaren (ancak her hâlükârda ev yapı fiilen tamamlanmadan önce düzenlenmiş olmak kaydıyla); inşaatı başlamadan evvel veya ruhsatsız başlamış olmakla birlikte inşaatı devam esnasında alınan...
İşverence işyerinde veya müştemilatında yemek verilmeyen durumlarda, çalışılan günlere ait bir günlük yemek bedelinin 300 Türk lirasına kadar olan kısmı, prime esas kazanca tabi tutulmayacaktır.
Bu tutar, her yıl bir önceki yıla ilişkin olarak 213 sayılı...
17.04.2026 tarih ve 33227 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 7577 sayılı BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN ile aşağıdaki Kanunlarda değişiklikler ve ilave düzenlemeler yapılmıştır.
193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu
3065 sayılı Katma...
SGK tarafından yayımlanan ilgili mevzuatta belirtilen genelge ile 1/4/2020 tarihli ve 5121059 sayılı 2020/8 sayılı İdari Para Cezası Genelgesi’nin “2.6- Aylık Prim ve Hizmet Belgesi veya Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” başlıklı maddesinde yer alan 2.6.1.5.3...
Anayasa Mahkemesi, 3/4/2026 tarihli ve 33213 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 15/1/2026 tarihli ve E. 2025/94 ve K. 2026/11 sayılı Kararında, Vergi Usul Kanununun Elektronik ortamda tebliğ başlıklı 107/A maddesinin üçüncü fıkrasının “…tebliğe elverişli elektronik adres kullanma...
5510 sayılı Kanunun, 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (c) bendi kapsamında sigortalı çalıştıran işyerlerinin, 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi kapsamındaki sigortalılar ile diğer sigortalılar ve genel sağlık sigortalılarının, son ödeme tarihi 31/03/2026...
28/7/2024 tarihli ve 7524 sayılı Kanunla Vergi Usul Kanununda yapılan değişiklikle vergi aslı uzlaşma kapsamından çıkarılmıştı.
Halen ikmalen, re'sen veya idarece tarh edilen vergilere ilişkin vergi ziyaı cezaları ile 2026 yılında 40.000 Türk lirasını aşan usulsüzlük ve...
26/03/2026 tarihli ve 11107 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile Türkiye Elektronik Fon Alım Satım Platformu (TEFAS)’nda işlem görmeyen hisse senedi yoğun serbest fonların katılma paylarından elde edilen kazançlar için uygulanmakta olan % 0’lık tevkifat oranı 27/3/2026 tarihinden...
2025 yılında kesinti suretiyle vergilendirilmiş olan,
a) Tek işverenden ücret geliri elde edenlerin, ücret gelirleri toplamının 4.300.000 TL’yi aşması,
b) Birden fazla işverenden ücret geliri elde eden mükelleflerin, birinci işverenden aldıkları ücret gelirleri de dâhil olmak üzere ücretlerinin...
17 Mart 2026 tarihli ve 33199 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 11066 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile Bağımsız Denetime Tabi olma kriterleri yeniden belirlendi.
Ayrıca “18/4/2001 tarihli ve 4646 sayılı Doğal Gaz Piyasası Kanununun Ek 1 inci maddesi kapsamında...


