Çalışanlara Doğum Nedeniyle Verilen İzin Süreleri ile İş Göremezlik Ödeneklerine İlişkin Süreler Değiştirildi

01/05/2026 tarihli 33264 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 7561 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 2, 15, 16, 18 ve 19 uncu maddeleriyle yapılan düzenlemeler aşağıda belirtilmiştir.

  1. Kadın memur ve kadına veya doğum yapan erkeğe verilen 8 haftalık analık izni 16 haftaya çıkarılmıştır.
  2. Bu süre, daha önce çoğul gebelikte 2 hafta olarak belirlenen doğum öncesi süreye ilave olarak artırılmıştır.
  3. Doğum sonrası bakım süresi için kullanılan izin süreleri yeniden düzenlenmiş olup, doğum yapan kadına 3 haftalık süre 2 hafta şeklinde değiştirilmiştir.
  4. Kadın veya doğum yapan erkekler için süt izni süreleri artırılmış ve bu izinlerin kullanımına ilişkin hükümler yeniden düzenlenmiştir.
  5. 5510 sayılı Kanunun 4/1-a ve 4/1-b kapsamındaki sigortalı kadın veya sigortalı erkeğin doğum yapması hâlinde, kendi sigortalılığından dolayı gelir veya aylık almakta olanlara belirli sürelerle emzirme ödeneği verilecektir.
  6. 5510 sayılı Kanunun 4/1-c maddesi kapsamında sigortalı olanlar için de doğum hâlinde benzer düzenlemeler yapılmış olup, bu kişilere de belirli şartlarla doğum yardımı ve emzirme ödeneği sağlanacaktır.
  7. Yurt dışında çalışan Türk vatandaşları için de doğum yardımı ve emzirme ödeneğine ilişkin hükümler yeniden düzenlenmiştir.

    İlgili sirküleri görüntülemek için linke tıklayın:
    https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/54708383-566b-4f1d-9140-30c69b7a82a6/calisanlara-dogum-nedeniyle-verilen-izin-sureleri-ile-is-goremezlik-odeneklerine-iliskin-sureler-deg

spot_img

Diğer Yazılar

Çalışmanın Ne Kadarının İşyerinde Ne Kadarının Uzaktan Olduğu ile Çalışma Saatleri...

İş görme ediminin ne kadarının işyerinde ne kadarının uzaktan çalışma şeklinde olacağı ile çalışma saatleri işçi ile işveren arasında yapılan...
Devamını Oku
SGK’ ya yasal ödeme süresi geçmiş borçları özel kanunlara göre yapılandırılan ve 6183 sayılı Kanun'un 48'inci maddesi kapsamında tecil edilen,...
Turizm İşletmesi belgesine sahip özel sektöre ait konaklama tesisi işyerlerinde 01/05/2026-31/12/2026 dönemi için sigortalı başına 3.500 TL destek verilecektir. Bu...