e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Uygulamasına Dahil Olmayan Mükelleflerin GİB Portalından e-Arşiv Fatura Düzenleme Zorunluluğu, Basit Usul ve İşletme Hesabındaki Mükellefler İçin Yeniden Düzenlendi

31/12/2025 tarih ve 33124 (5. Mükerrer) sayılı Resmî Gazete’de 509 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde değişiklik yapan 589 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yayınlanmıştır.
Yayınlanan 589 Sıra No.lu VUK Genel Tebliği ile 509 Sıra No.lu VUK Genel Tebliğinin IV.2.4.3. e-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenme Zorunluluğu Getirilen Diğer Faturalar başlıklı bölümünde değişiklikler yapılmıştır.
Yapılan değişikliklere göre; ticari kazançları basit usulde tespit edilen mükellefler ile işletme
hesabı esasında defter tutan mükellefler açısından, ilgili bölümde belirtilen zorunluluk süreleri bir yıl süre ile uzatılmış, diğer mükellefler açısından ise herhangi bir değişiklik yapılmamıştır.
Yapılan son düzenlemelere göre;
A- BASİT USUL VE İŞLETME HESABI İÇİN:(Zorunluluklara ilişkin Süreler 1 Yıl Uzadı)
1/1/2025 ila 31/12/2026 tarihleri arasında; düzenlenecek ve Vergiler Dahil Toplam Tutarı 3 BİN TL yi aşmayan faturalar KAĞIT ortamda düzenlenebilecek, aşan faturalar ise GİB’in e-Belge (e-Arşiv) Portalinden düzenlenmek zorunda.
1/1/2027 tarihinden itibaren ise; tutarına bakılmaksızın tüm Fatura’lar GİB’in e-Belge (e- Arşiv) Portalinden düzenlenmek zorunda.
B- DİĞER MÜKELLEFLER İÇİN:(Zorunluluklara ilişkin Sürelerde Herhangi Bir Değişiklik Yapılmadı)
1/1/2025 ila 31/12/2025 tarihleri arasında; düzenlenen ve Vergiler Dahil Toplam Tutarı 3 BİN TL yi aşmayan faturalar KAĞIT ortamda düzenlenebilecek, aşan faturalar ise GİB’in e
-Belge (e-Arşiv) Portalinden düzenlenmek zorunda. 1/1/2026 tarihinden itibaren ise; tutarına bakılmaksızın tüm Fatura’lar GİB’in e-Belge (e-Arşiv) Portalinden düzenlenmek zorunda.

İlgili sirküleri görüntülemek için linke tıklayın:
https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/9208c1d3-f311-468d-9dd7-0d50a202bd6c/e-fatura-ve-e-arsiv-fatura-uygulamasina-dahil-olmayan-mukelleflerin-gib-portalindan-e-arsiv-fatura-d

spot_img

Diğer Yazılar

Çalışmanın Ne Kadarının İşyerinde Ne Kadarının Uzaktan Olduğu ile Çalışma Saatleri...

İş görme ediminin ne kadarının işyerinde ne kadarının uzaktan çalışma şeklinde olacağı ile çalışma saatleri işçi ile işveren arasında yapılan...
Devamını Oku
SGK’ ya yasal ödeme süresi geçmiş borçları özel kanunlara göre yapılandırılan ve 6183 sayılı Kanun'un 48'inci maddesi kapsamında tecil edilen,...
Turizm İşletmesi belgesine sahip özel sektöre ait konaklama tesisi işyerlerinde 01/05/2026-31/12/2026 dönemi için sigortalı başına 3.500 TL destek verilecektir. Bu...