Hizmet Erbabına Pay Senedi Verilmek Suretiyle Sağlanan Menfaatlerde Ücret İstisnasına İlişkin Tebliğde Değişiklik Yapıldı

28/7/2024 tarihli ve 7524 sayılı Yasayla Gelir Vergisi Kanunu’nun mülga 17’nci maddesi yeniden düzenlenmiş ve hizmet erbabına bedelsiz veya indirimli olarak pay senedi verilmek suretiyle sağlanan menfaatlerde ücret istisnası uygulamasına yönelik düzenleme yapılmıştı.

Düzenleme kapsamında; Sanayi ve Tekoloji Bakanlığınca belirlenen kriterlere göre teknogirişim şirketi niteliğini haiz işverenlerce, hizmet erbabına bedelsiz veya indirimli olarak verilen ve ücret niteliğinde kabul edilen pay senetlerinin verildiği tarihteki rayiç değerinin, hizmet erbabının o yıldaki bir yıllık brüt ücret tutarını aşmayan kısmı gelir vergisinden istisna tutulmuştu. Bu düzenlemeye ilişkin olarak 326 Seri No.’lu Gelir Vergisi Genel Tebliği’nde açıklamalar yapılmıştı.

Daha sonra 21/5/2026 tarihli ve 7582 sayılı Kanun’un 3’üncü maddesiyle GVK 17’nci maddede değişiklik yapılmış; 4 Haziran 2026 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere bu ücretlerin gelir vergisinden istisna tutulmasında dikkate alınan üst sınır, yıllık brüt ücretten yıllık brüt ücretin iki katına çıkarılmış, ayrıca bu şekilde iktisap edilen pay senetlerinin gelir vergisinden istisna edilebilmesi için öngörülen elde tutma süreleri aşağıdaki gibi kısaltılmıştı.

7524 Sayılı Yasa ile Yapılan Düzenleme 7582 Sayılı Yasa ile Yapılan Düzenleme

Hizmet erbabı tarafından iktisap edilen pay senetlerinin iktisap tarihinden itibaren;

* Üç tam yıl içerisinde elden çıkarılması halinde istisna edilen verginin tamamı,

* Dört ila altı yıl içerisinde elden çıkarılması halinde istisna edilen verginin %75’i,

* Yedi ila on iki yıl içerisinde elden çıkarılması halinde istisna edilen verginin %25’i,

vergi ziyaı cezası uygulanmaksızın gecikme faizi ile birlikte işverenden tahsil edilecektir.

Hizmet erbabı tarafından iktisap edilen pay senetlerinin iktisap tarihinden itibaren;

* İki tam yıl içerisinde elden çıkarılması halinde istisna edilen verginin tamamı,

* Üç ila dört yıl içerisinde elden çıkarılması halinde istisna edilen verginin %75’i,

* Beş ila altı yıl içerisinde elden çıkarılması halinde istisna edilen verginin %25’i,

vergi ziyaı cezası uygulanmaksızın gecikme faizi ile birlikte işverenden tahsil edilecektir.

İlgili sirküleri görüntülemek için linke tıklayın:
https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/58585a7c-88ce-416e-8d51-c9ba426e4112/hizmet-erbabina-pay-senedi-verilmek-suretiyle-saglanan-menfaatlerde-ucret-istisnasina-iliskin-teblig

spot_img

Diğer Yazılar

Çalışmanın Ne Kadarının İşyerinde Ne Kadarının Uzaktan Olduğu ile Çalışma Saatleri...

İş görme ediminin ne kadarının işyerinde ne kadarının uzaktan çalışma şeklinde olacağı ile çalışma saatleri işçi ile işveren arasında yapılan...
Devamını Oku
SGK’ ya yasal ödeme süresi geçmiş borçları özel kanunlara göre yapılandırılan ve 6183 sayılı Kanun'un 48'inci maddesi kapsamında tecil edilen,...
Turizm İşletmesi belgesine sahip özel sektöre ait konaklama tesisi işyerlerinde 01/05/2026-31/12/2026 dönemi için sigortalı başına 3.500 TL destek verilecektir. Bu...