Otomotiv Sektörü İçin Nihai Ürün Yerli Katkı Oranının Hesaplamasına İlişkin Düzenlemenin Yürürlüğü 1 Temmuz 2026 Tarihine Ertelendi

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığınca çıkarılan YERLİ MALI TEBLİĞİ (SGM 2012/10)’da, kamu idarelerinin 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki alımları ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yerli malı alımlarına ilişkin diğer düzenlemeleri kapsamında sanayi ürünleri ile yazılım ürünlerinin yerli katkı oranının hesaplanmasına ilişkin düzenleme yapılmıştı.
Tebliğle ürünün yerli katkı oranının en az %51 olması, yazılım ürünlerinin yerli malı olarak kabul edilebilmesi için ayrıca Bakanlıkça verilen Teknolojik Ürün Belgesine sahip olunması zorunluluğu getirilmişti.
Tebliğ, 1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girmiş, bu tarihe kadar uygulamalar, 13 Eylül 2014 tarihli ve 29118 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan YERLİ MALI TEBLİĞİ (SGM 2014/35)’ne göre yürütülmeye devam edilmişti.
Yerli Malı Belgesi almak isteyen üreticilerin, üretim hesabındaki bilgilere uygun olarak Yerli Katkı Oranı Hesap Cetvelini düzenlemesi ve üretim hesabı belgelerinin mali uzman tarafından kontrol edilmesini ve onaylanmasını sağlaması gerekmektedir.
Tebliğde mali uzman, işletme bünyesinde iş sözleşmesine bağlı olarak çalışmayan yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir olarak tanımlanmıştır.
7 Şubat 2026 tarihli ve 33161 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan YERLİ MALI TEBLİĞİ (SGM-2024/10)’NDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ (SGM-2026/3) ile Tebliğe eklenen “Otomotiv Sektörü” başlıklı Geçici 3’üncü maddede, otomotiv sektörü için nihai ürünün yerli katkı oranı hesaplamasında 1 Temmuz 2026 tarihine kadar Tebliğ hükümlerinin uygulanmayacağı belirtilmiştir.
spot_img

Diğer Yazılar

Çalışmanın Ne Kadarının İşyerinde Ne Kadarının Uzaktan Olduğu ile Çalışma Saatleri...

İş görme ediminin ne kadarının işyerinde ne kadarının uzaktan çalışma şeklinde olacağı ile çalışma saatleri işçi ile işveren arasında yapılan...
Devamını Oku
SGK’ ya yasal ödeme süresi geçmiş borçları özel kanunlara göre yapılandırılan ve 6183 sayılı Kanun'un 48'inci maddesi kapsamında tecil edilen,...
Turizm İşletmesi belgesine sahip özel sektöre ait konaklama tesisi işyerlerinde 01/05/2026-31/12/2026 dönemi için sigortalı başına 3.500 TL destek verilecektir. Bu...