01.01.2026 – 31.12.2026 Döneminde Uygulanacak Yeni Asgari Ücrete Bağlı Olarak Değişen Parametreler

1/1/2026 tarihinden itibaren uygulamaya başlanılanacak ve brüt günlük 1.101.-TL Aylık 33.030 TL, net 28.075,50 TL olarak açıklanan asgari ücrete bağlı olarak değişen ve alınan primler ile verilen gelir, aylık ve ödeneklere esas olan rakamlar yeniden belirlenmiştir.
a) Özel sektörde:
Günlük kazanç alt sınırı: 1.101,00 TL Aylık kazanç alt sınırı: 33.030,00 TL
Günlük kazanç üst sınırı: 9.909,00 TL Aylık kazanç üst sınırı: 297.270,00 TL
b) Kamu sektöründe:
15/12/2025-14/1/2026 döneminde sigorta primine esas kazanç alt sınırı;
2025 yılı Aralık ayının ikinci yarısı için: 866,85 TL x 16 gün = 13.869,60 TL
2026 yılı Ocak ayının ilk yarısı için: 1.101,00 TLx 14 gün=15.414,00 TL
13.869,60 TL+15.414,00 TL =29.283,60 TL
15/12/2025-14/1/2026 döneminde sigorta primine esas kazanç üst sınırı;
2025 yılı Aralık ayının ikinci yarısı için:
6.501,38 TL x 16 gün = 104.022,08 TL 2026 yılı Ocak ayının ilk yarısı için :
9.909,00 TL x 14 gün = 138.726,00 TL
104.022,08 TL + 138.726,00 TL= 242.748,08 TL
spot_img

Diğer Yazılar

Çalışmanın Ne Kadarının İşyerinde Ne Kadarının Uzaktan Olduğu ile Çalışma Saatleri...

İş görme ediminin ne kadarının işyerinde ne kadarının uzaktan çalışma şeklinde olacağı ile çalışma saatleri işçi ile işveren arasında yapılan...
Devamını Oku
SGK’ ya yasal ödeme süresi geçmiş borçları özel kanunlara göre yapılandırılan ve 6183 sayılı Kanun'un 48'inci maddesi kapsamında tecil edilen,...
Turizm İşletmesi belgesine sahip özel sektöre ait konaklama tesisi işyerlerinde 01/05/2026-31/12/2026 dönemi için sigortalı başına 3.500 TL destek verilecektir. Bu...