2026 Yılı Değerli Konut Vergisi Uygulaması

2025 yılında Türkiye sınırları içinde bulunan mesken nitelikli taşınmazlardan Emlak Vergisi Kanununun 29 uncu maddesine göre belirlenen bina vergi değeri 2025 yılında 15.709.000 Türk Lirasının üzerinde olanların 20 Şubat 2026 tarihine kadar değerli konut vergisi
beyannamesi vermesi gerekiyor.
1. 2026 yılında uygulanacak olan Emlak Vergisi Kanunun 42nci maddesinde yer alan
tutar ise 2025 yılı için belirlenen yeniden değerleme oranının yarısı olan (%25,49/2=) % 12,745 (on iki virgül yedi yüz kırk beş) oranında artırılması suretiyle 17.711.000 Türk Lirası olarak tespit edildi.
2. Mükellefler tarafından, mesken nitelikli taşınmaza ilişkin bina vergi değeri buna ait vesikalarla, mesken nitelikli taşınmazın bulunduğu yerdeki Gelir İdaresi Başkanlığına bağlı yetkili vergi dairesine, mesken nitelikli taşınmazın değerinin 42 nci maddede belirtilen yukarıdaki tutarı aştığı yılı takip eden yılın şubat ayının 20 nci günü sonuna kadar beyanname ile beyan edilmesi ve vergi, yetkili vergi dairesince yıllık olarak tarh ve tahakkuk olunması gerekmektedir.
3. Müteakip yıllar için mükellef tarafından aynı şekilde yıllık olarak beyanname verilmesi ve verginin ilgili vergi dairesince tarh ve tahakkuk olunması gerekmektedir.
4. Tahakkuk eden vergi, ilgili yılın şubat ve ağustos aylarının sonuna kadar iki eşit taksitte
ödenir.
5. Bu konutlar için 20 Şubat 2026 günü sonuna kadar beyanda bulunulmalı ve tahakkuk
eden vergi, Şubat ve Ağustos aylarının son gününe kadar iki eşit taksit halinde ödenmelidir.
6. Verginin matrahı beyanda bulunulacak değerli konut vergisi konusuna giren mesken niteliğindeki taşınmazın 2025 yılı bina vergi değerinin 15.709.000 TL’sinin üzerindeki kısmıdır.
7. Tek meskeni olanlar, değerli konut vergisine tabi değildir.
8. Değerli konut vergisine tabi olan mesken nitelikli taşınmazların daha sonraki yıllarda
bina vergi değerinin, beyannamenin verileceği yılda geçerli 1319 sayılı Kanunun 42 nci
maddesinde yer alan tutarın altında kalması halinde, bu durum mükellef tarafından
tevsik edici belgeler ile birlikte ilgili vergi dairesine bildirilir ve bu durumda ilgili yıla
ilişkin beyanname verilmez.

İlgili sirküleri görüntülemek için linke tıklayın:
https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/4a93dae1-0cc4-430d-8c79-7de849c43e93/2026-yili-degerli-konut-vergisi-uygulamasi-

spot_img

Diğer Yazılar

Çalışmanın Ne Kadarının İşyerinde Ne Kadarının Uzaktan Olduğu ile Çalışma Saatleri...

İş görme ediminin ne kadarının işyerinde ne kadarının uzaktan çalışma şeklinde olacağı ile çalışma saatleri işçi ile işveren arasında yapılan...
Devamını Oku
SGK’ ya yasal ödeme süresi geçmiş borçları özel kanunlara göre yapılandırılan ve 6183 sayılı Kanun'un 48'inci maddesi kapsamında tecil edilen,...
Turizm İşletmesi belgesine sahip özel sektöre ait konaklama tesisi işyerlerinde 01/05/2026-31/12/2026 dönemi için sigortalı başına 3.500 TL destek verilecektir. Bu...