AR-GE ve Tasarım İndirimi ile Teknokent Kazanç İstisnasından Yararlanan Mükelleflerin Fon Ayırma ve Yatırım Yapma Yükümlülüklerindeki Değişiklikler

31.12.2025 tarih ve 33124 (5.Mükerrer) sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 10803 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile;
-Pasifte geçici bir hesaba aktarım yükümlülüğünün doğması için gerekli olan yıllık beyanname üzerinden yararlanılan Ar-Ge ve tasarım indirimi tutarı ile teknokent kazanç istisnası tutarının alt sınırı 2.000.000 Türk Lirasından 5.000.000 Türk Lirasına, yükseltilmiştir.
Bununla birlikte;
-Pasifte geçici bir hesaba aktarım oranı%3,
-Yıllık bazda geçici bir hesaba aktarılması gereken tutar yükümlülüğünün üst sınırı 100.000.000 Türk Lirası, olarak uygulanmaya devam edecektir. Söz konusu Cumhurbaşkanı Kararı 1 Ocak 2026 tarihi itibariyle yürürlüğe girmiştir.
İlgili sirküleri görüntülemek için linke tıklayın:
https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/38ea7be3-e8a1-4f90-a058-48e20a7663a5/ar-ge-ve-tasarim-indirimi-ile-teknokent-kazanc-istisnasindan-yararlanan-mukelleflerin-fon-ayirma-ve-
spot_img

Diğer Yazılar

Çalışmanın Ne Kadarının İşyerinde Ne Kadarının Uzaktan Olduğu ile Çalışma Saatleri...

İş görme ediminin ne kadarının işyerinde ne kadarının uzaktan çalışma şeklinde olacağı ile çalışma saatleri işçi ile işveren arasında yapılan...
Devamını Oku
SGK’ ya yasal ödeme süresi geçmiş borçları özel kanunlara göre yapılandırılan ve 6183 sayılı Kanun'un 48'inci maddesi kapsamında tecil edilen,...
Turizm İşletmesi belgesine sahip özel sektöre ait konaklama tesisi işyerlerinde 01/05/2026-31/12/2026 dönemi için sigortalı başına 3.500 TL destek verilecektir. Bu...