Dijital Hizmet Vergisi Oranı Düşürüldü

7.12.2019 tarih ve 30971 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 7193 sayılı DİJİTAL HİZMET VERGİSİ İLE BAZI KANUNLARDA VE 375 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN ile Dijital Hizmet Vergisi ihdas edilmiş, Kanunda sayılan hizmetlerden elde edilen hasılatın dijital hizmet vergisine tabi olduğu ve dijital hizmet vergisinin mükellefinin dijital hizmet sağlayıcıları olduğu belirtilmişti. Vergiye ilişkin genel kurallar aşağıdaki gibiydi.

1. İlgili hesap döneminden önceki hesap döneminde, dijital hizmet vergisinin konusuna giren hizmetlere ilişkin, Türkiye’de elde edilen hasılatı 20 milyon Türk lirasından veya dünya
genelinde elde edilen hasılatı 750 milyon avrodan veya muadili yabancı para karşılığı Türk lirasından az olanlar dijital hizmet vergisinden muaftır.
2. Mükellefin, finansal muhasebe açısından konsolide bir grubun üyesi olması hâlinde, bu
hadlerin uygulanmasında grubun verginin konusuna giren hizmetlere ilişkin elde ettiği toplam hasılat dikkate alınır.
3. Dijital hizmet vergisinin matrahı, ilgili vergilendirme döneminde verginin konusuna giren hizmetler nedeniyle elde edilen hasılattır. Mükellefler ve vergi kesintisi yapmakla sorumlu tutulanlar, dijital hizmet vergisi beyannamelerini, vergilendirme dönemini takip eden ayın sonuna kadar ilgili vergi dairesine vermekle yükümlüdürler.
4. Dijital hizmet vergisi oranı %7,5’dir. 25 Aralık 2025 tarihli ve 33118 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 10767 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile Dijital Hizmet Vergisi Oranı 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren %5’e ve 1 Ocak 2027 tarihinden itibaren % 2,5’e düşürüldü.

spot_img

Diğer Yazılar

Çalışmanın Ne Kadarının İşyerinde Ne Kadarının Uzaktan Olduğu ile Çalışma Saatleri...

İş görme ediminin ne kadarının işyerinde ne kadarının uzaktan çalışma şeklinde olacağı ile çalışma saatleri işçi ile işveren arasında yapılan...
Devamını Oku
SGK’ ya yasal ödeme süresi geçmiş borçları özel kanunlara göre yapılandırılan ve 6183 sayılı Kanun'un 48'inci maddesi kapsamında tecil edilen,...
Turizm İşletmesi belgesine sahip özel sektöre ait konaklama tesisi işyerlerinde 01/05/2026-31/12/2026 dönemi için sigortalı başına 3.500 TL destek verilecektir. Bu...