1 Eylül 2026 Tarihinden İtibaren Taksi ile Yolcu Taşımacılığı Faaliyetinde Bulunan Mükelleflere Taksi Mali Cihaz Kullanma Zorunluluğu Getirildi

591 sıra No’lu VUK Genel Tebliğiyle taksi ile yolcu taşımacılığı faaliyetinde bulunan mükelleflere (ticari kazançları basit usulde tespit edilenler dâhil), 1 Eylül 2026 tarihine kadar Bakanlıkça onay verilmiş Taksi Mali Cihazları satın alarak kullanmaya başlama zorunluluğu getirildi. Düzenlemenin esasları aşağıdaki gibidir.
1. Taksi Mali Cihaz, taksimetreler ile bağlantılı olarak çalışan veya taksimetre özelliğini haiz Tebliğ kapsamında onay alan çevrimiçi çalışan EFT-POS özellikli cihazdır. Taksi Mali Cihazlar, fiş veya e-Belge düzenleyebilen cihazlar olarak ikiye ayrılmaktadır.
2. Fiş düzenleyen Taksi Mali Cihazlardan otomatik olarak düzenlenen fişler, taksi taşımacılığı hizmeti alanın TCKN veya VKN bilgisini içermesi şartıyla, “fatura yerine geçen” belge olarak kabul edilecektir.
3. e-Belge düzenleyebilen Taksi Mali Cihazlar kullanılarak, fatura düzenleme zorunluluğuna ilişkin tutara kadar olması durumunda düzenlenecek e-Arşiv Faturanın “müşterinin adı, ticaret ünvanı, adresi, vergi dairesi ve hesap numarası” bilgileri yerine, müşterinin adı bölümünde “NİHAİ TÜKETİCİ” açıklamasına yer verilerek düzenlenmesine imkân verecek özellikte olması gerekmektedir.
4. Taksi ile yolcu taşımacılığı faaliyetinde bulunan mükellefler, Taksi Mali Cihazları kullanmak zorunda oldukları tarihi izleyen 15 gün içerisinde en az bir banka veya kuruluş ile üye iş yeri anlaşması yaparak kullanılan Taksi Mali Cihazlar aracılığıyla kartla ödeme taleplerini kabul etmek zorundadırlar.
5. Hizmet bedelinin 213 sayılı Kanunda belirlenen fatura düzenleme haddinin üzerinde olması veya hizmet alanın fatura düzenlenmesini talep etmesi durumunda, fiş düzenleyen Taksi Mali Cihazlardan otomatik olarak düzenlenen fişlerin, taksi taşımacılığı hizmeti alanın TCKN veya VKN bilgisini içermesi şartıyla, “fatura yerine geçen” belge olarak kabul edilecektir.
6. Belge düzenleyebilen Taksi Mali Cihazların, verilen hizmet bedelinin vergiler dâhil 213 sayılı Kanunun 232nci maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen, fatura düzenleme zorunluluğuna ilişkin tutara kadar olması durumunda düzenlenecek e-Arşiv Faturanın “müş terinin adı, ticaret ünvanı, adresi, vergi dairesi ve hesap numarası” bilgileri yerine, müşterinin adı bölümünde “NİHAİ TÜKETİCİ” açıklamasına yer verilerek düzenlenmesine imkân verecek özellikte olması gerekmektedir.
spot_img

Diğer Yazılar

Çalışmanın Ne Kadarının İşyerinde Ne Kadarının Uzaktan Olduğu ile Çalışma Saatleri...

İş görme ediminin ne kadarının işyerinde ne kadarının uzaktan çalışma şeklinde olacağı ile çalışma saatleri işçi ile işveren arasında yapılan...
Devamını Oku
SGK’ ya yasal ödeme süresi geçmiş borçları özel kanunlara göre yapılandırılan ve 6183 sayılı Kanun'un 48'inci maddesi kapsamında tecil edilen,...
Turizm İşletmesi belgesine sahip özel sektöre ait konaklama tesisi işyerlerinde 01/05/2026-31/12/2026 dönemi için sigortalı başına 3.500 TL destek verilecektir. Bu...