01/01/2026-31/12/2026 Döneminde Uygulanacak Asgari Ücret Desteği ile İlgili Usul ve Esaslar Açıklandı

2026/8 sayılı SGK Genelgesinde açıklandığı üzere;
1-2026 yılında, 2025 yılı ve öncesi tescil edilen işyerleri için prime esas günlük kazancı 1.300 TL, toplu iş sözleşmesi uygulanan özel sektör işverenlerine ait işyerleri için 2.600 TL ve Linyit ve Taşkömürü çıkarılan işyerleri için 3.467 TL ve altında olan, 2026 yılında tescil edilen işyerleri için ise uzun vadeli sigorta kollarına tabi tüm sigortalıların çalışma gün sayısının; günlük 42,33 TL ile çarpılması sonucu bulunacak tutar kadar 2026 yılı Ocak ila Aralık ayı döneminde asgari ücret desteği sağlanacaktır.
2-İlgili ayda, 01/01/2026-31/12/2026 dönemine ait aylık brüt asgari ücretin onda birini (3.303 TL) geçmeyecek tutarda eksik prime esas kazanç bildirimi yapıldığının tespiti durumunda SGK tarafından yapılacak ihtar üzerine on beş günlük süre içinde söz konusu eksikliği gideren işyerleri hakkında asgari ücret desteği uygulaması devam edecektir.
3-Mahiyet kodu (1) veya (3) olarak tescil edilmiş işyerleri ya da resmi nitelikte olduğu halde mahiyet kodu (2) veya (4) olarak tescil edilmiş işyeri işverenleri ile 5335 sayılı Kanun’un 30’uncu maddesinin ikinci fıkrası kapsamına giren kurum ve kuruluşlara ait işyerleri bahse konu destekten yararlanamayacaktır. Buna göre uzun vadeli sigorta kollarına (malullük, yaşlılık ve ölüm sigortası) tabi olan sigortalılar için verilen 1, 4, 5, 6, 13, 14, 20, 24, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 47, 51, 52, 53, 54, 55 nolu belge türlerinden dolayı asgari ücret desteğinden yararlanılacaktır.
4-Asgari ücret desteğiyle sağlanacak indirim tutarı, takip eden ay/aylardan doğan
sigorta prim borçlarına mahsup edilecektir.
spot_img

Diğer Yazılar

Çalışmanın Ne Kadarının İşyerinde Ne Kadarının Uzaktan Olduğu ile Çalışma Saatleri...

İş görme ediminin ne kadarının işyerinde ne kadarının uzaktan çalışma şeklinde olacağı ile çalışma saatleri işçi ile işveren arasında yapılan...
Devamını Oku
SGK’ ya yasal ödeme süresi geçmiş borçları özel kanunlara göre yapılandırılan ve 6183 sayılı Kanun'un 48'inci maddesi kapsamında tecil edilen,...
Turizm İşletmesi belgesine sahip özel sektöre ait konaklama tesisi işyerlerinde 01/05/2026-31/12/2026 dönemi için sigortalı başına 3.500 TL destek verilecektir. Bu...